Comunicat de presă , primită de la doamna deputat Florica Cherecheş (Grupul parlamentar al PNL) Șoc şi groază .

În ultimii ani, numeroşi miniştri din guvernele PSD au şocat opinia publică prin afirmaţii făcute din senin, care bulversau întreaga societate. Ulterior, ca urmare a reacţiei populare de respingere, afirmaţiile erau catalogate drept „erori de comunicare” sau, cetăţenii erau făcuţi de vină pentru incapacitatea de a înţelege corect un mesaj greşit.

Este şi mai grav cand acest comportament devine o constantă într-un domeniu extrem de sensibil precum educaţia. În cele 3 luni de când şi-a preluat al patrulea mandat de ministru al Educaţiei, doamna Andronescu a prezentat adesea în spaţiul public idei care au bulversat, au şocat, au discriminat şi au stârnit confuzie. Doamna ministru a revenit apoi asupra unor declaraţii, dar, în unele cazuri, am fost cu toţii învinuiţi că nu am înţeles ce a vrut să spună, de fapt, o scuză ieftină pentru faptul că s-a lăsat dusă de val.Din prima zi de mandat ne-a „ameninţat” că în luna martie va veni cu o nouă lege a educaţiei, ceea ce ar fi o gravă eroare, nu doar pentru că suntem în an electoral, dar şi pentru că nu ia în considerare rezultatele Programului „România educată”, în care au fost implicaţi zeci de mii de profesori, elevi, profesori şi părinţi şi orice lege nouă ar trebui să ţină cont de munca lor.Doamna ministru ne-a mai spus că vrea să-i ţină pe elevi mai puţine ore la şcoală, deşi nimeni nu a cerut asta, ci dimpotrivă, părinţii elevilor din ciclul primar se plâng de desfiinţarea programului After school şi de deficienţele din programul Școală după şcoală. Părinţii se plâng de programa prea încărcată, de prea multe teme, dar degeaba, că nimeni nu-i ascultă şi nu le ia în seamă propunerile.După ce a abandonat propunerea înlocuirii orelor de Educaţie Fizică cu „Joc şi mişcare” pentru clasa pregătitoare, cls I şi a II-a, doamna Andronescu ne-a uimit cu intenţia de a înfiinţa clase separate pentru copiii cu cerinţe educaţionale speciale, susţinând astfel marginalizarea lor şi stârnind mânia părinţilor şi a specialiştilor în domeniu. O societate incluzivă, aşa cum se vrea România, trebuie să facă eforturi pentru a oferi sprijin personalizat copiilor cu cerinţe educaţionale speciale, pentru a-i ajuta să-şi fructifice potenţialul şi să reuşească să se integreze în societate.Trei zile mai târziu, doamna Andronescu afirmă că doreşte mutarea unor clase de învăţământul profesional de la oraşe la sate, fără să se gândească unde vor face elevii practică, de unde vor fi aduşi noii profesori, şi ce consecinţe va avea o astfel de decizie.Dacă ne amintim că doamna Andronescu a desfiinţat şcolile de arte şi meserii şi a vrut intrarea elevilor la facultate fără bacalaureat, ne dăm seama de pericolul pe care îl reprezintă unele afirmaţii care ar putea fi puse în practică.Din această cauză, îi cer doamnei Ministru să se abţină de la a gândi cu glas tare în spaţiul public pentru că funcţia pe care o deţine nu-i permite să afirme ceva fără a evalua corect consecinţele, fără a se consulta cu factorii afectaţi şi fără a ţine cont de nevoile sistemului de învăţământ din România.