Iată o analiză „HotNews” foarte bună care arată de ce trenurile din România circulă astăzi mai lent decât în perioada interbelică. Pe scurt: proasta administrație și lipsa investițiilor în infrastructură.Vina guvernanților este cu atât mai mare cu cât România beneficiază, pentru perioada 2014 – 2020, de 9,2 miliarde de euro fonduri europene pentru proiecte de mare infrastructură, adică și investiții în infrastructură feroviară. Din 2014 și până astăzi au fost absorbiți doar 16% din acești bani, adică doar 1,5 miliarde de euro. Restul miliardelor stau necheltuite, în timp ce trenurile circulă ca acum 100 de ani.

Exemplu edificator în articol: trenul București – Timișoara face astăzi 9 ore și 10 minute, cu aproape 3 ore mai mult decât în 1995. Iar prețul unui bilet pe această rută este, de multe ori, mai mare decât prețul biletului de avion.

În orice țară europeană dezvoltată, trenul este cea mai accesibilă variantă de transport interurban. În România, trenul este cea mai înceată și cea mai scumpă variantă.
Iar dacă în Polonia trenurile merg astăzi la fel de rapid ca în Germania asta se datorează fondurilor europene. Așadar, și în România este posibil cu o guvernare competentă. Bani sunt.

Vrem trenuri ca în Europa? Ne trebuie guverne care știu și pot să atragă fonduri europene pentru a dezvolta infrastructura rutieră.

Sursa: https://www.facebook.com/SiegfriedMEP/

Sursa 2: https://economie.hotnews.ro/stiri-industrie_feroviara-23188723-analiza-decazut-trenurile-romanesti-calatori-poveste-lunga-plina-dezamagiri-promisiuni-neindeplinite.htm?fbclid=IwAR0yf7mXUYb6yELXuo0h4fje5vdc981BJ5X2NJ8Y7YxFLi62GOnjx13JwdU