↗️ Marian-Jean Marinescu, europarlamentar #PNL, vicepreședinte al Grupului #PPE din Parlamentul European: ℹ Primul pas către accesul direct al autorităţilor regionale la fonduri europene, plus trei tronsoane de cale ferată şi unul rutier incluse între priorităţile noii politicii de transport europene: acestea sunt rezultatele acordului pe care am reusit să îl închei cu preşedinţia română a Consiliului UE în calitate de raportor al Parlamentului European în dosarul Mecanismul de Conectare a Europei (CEF)- viitoarea politică de transport europeană.

↗️ În ciuda opoziţiei Preşedinţiei române a Consiliului, am reuşit includerea tronsoanelor de cale ferată #Timişoara#Moraviţa#Craiova#Calafat#Bucureşti#Giurgiu precum şi a drumului #Focşani#Albiţa în lista de priorităţi europene.

ℹ Un alt rezultat excepţional este faptul că am reuşit să facem primul pas către accesul direct al autorităţilor regionale (consiliile judeţene) la fonduri europene, fără să mai fie nevoie de aprobarea statului membru pentru acest lucru. În acordul încheiat joi, 7 martie, după 10 ore de negocieri, este menţionat faptul că Parlamentul European susţine creşterea în următorul exerciţiu financiar (2021-2027) a bugetului pentru transport cu peste 6 miliarde de euro. De asemenea, a fost menţinută prevederea ca fondurile disponibile din finanţarea pentru mobilitatea militară (circa 6,5 miliarde de euro) să poată fi folosite pentru transportul civil. România va putea beneficia de aceste fonduri suplimentare cu o singură condiţie: să aibă un guvern care să ştie şi să vrea să folosească fondurile europene nerambursabile, singurele care pot scoate din această criză prelungită infrastructura rutieră şi feroviară.

ℹ Lansez încă o dată un apel public către Ministrul Transporturilor şi către premierul Viorica Dăncilă să revină asupra deciziei de a finanţa proiectele din infrastructură prin parteneriate public-private şi să utilizeze cu preponderenţă fondurilor europene nerambursabile.

#CEF #EuropeConnectingFacilityMechanism #RO19EU