Președintele #PNLLudovic Orban: “Asta am și reproșat Guvernului României: că nu și-a asumat răspunderea de a se bate pentru români și de a încerca să atingă acest obiectiv al României, și anume aderarea la spațiul Schengen. Toți românii trebuie să știe că nu suntem în spațiul Schengen numai și numai din cauza Guvernului PSD-ALDE”.

Conferință de presă împreună cu vicepreședinții Florin Cîţu și Dan Vîlceanu – 08 Februarie 2019. Conferință de presă împreună cu vicepreședinții#PNLFlorin Cîţu și Dan Vîlceanu – 08 Februarie 2019.  Mulțumim că ați onorat invitația noastră de a participa la această conferință de presă. Subiectele de astăzi se referă la OUG 114 și la Legea bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2019. Eu mă voi referi la OUG 114.

În cadrul mecanismului din semestrul european, Comisia Europeană elaborează un raport anual privitor la economia fiecărei țări din Uniunea Europeană. M-aș fi așteptat din partea Guvernului să facă public draftul de raport pe care l-a primit și la care trebuie să formuleze observații, evident că acest lucru nu s-a întâmplat și evident că toate observațiile critice care sunt cuprinse în acest raport privind România, privind măsurile guvernamentale, în special în domeniul economic, au fost trecute sub tăcere.

Noi am obținut acest draft de raport care are o parte consistentă privitoare la măsurile aberante cuprinse în OUG 114. Experții europeni critică în termeni extrem de duri prevederile OUG 114 adoptată fără dezbatere publică, fără niciun avertisment la finalul anului trecut.

Experții europeni atrag atenția că investițiile private ar putea fi reduse, pentru că nerealizarea proiecțiilor bugetare inițiale ale Guvernului în 2018 ar putea duce la noi taxe și impozite în acest an, iar absența unui buget pentru 2019 provoacă și mai multă incertitudine și stabilitate, adică exact ceea ce se întâmplă astăzi în România.

În privința măsurilor care se referă la Pilonul 2 de pensii, raportul face următoarele observații pe care le citez: „Modificările aduse Pilonului 2 de pensii fac impredictibile funcționarea fondurilor private de pensii, le vor afecta negativ rezultatele financiare și, atenție, vor crește riscul ieșirii administratorilor privați de pe piață.

Aș vrea să dau un mesaj către cei 7 milioane de români care sunt contribuabili la Pilonul 2 de pensii. PSD- ALDE au premeditat crima împotriva Pilonului 2 de pensii, distrugerea sau naționalizarea Pilonului 2 de pensii încă dinainte de a ajunge la putere. Nu le-a ieșit până astăzi pentru că, pentru a ucide Pilonul 2 de pensii au apelat la interlopi din Craiova, din Alexandria și au simțit nevoia să angajeze asasini profesioniști, în persoana lui Vâlcov și Orlando Teodorovici.

Menținerea prevederilor din OUG 114 vor duce la dispariția Pilonului 2 de pensii. Chiar dacă nicio firmă privată nu declară lucrul acesta, este evident pentru orice om care cunoaște cât de cât mecanismul funcționării acestor societăți de administrare că, practic, nicio companie nu va mai avea interes să rămână pe piața românească, să administreze fondurile de pensii. Capitalul social obligatoriu care este cerut prin intermediul OUG 114 este de unsprezece ori mai mare decât capitalul subscris astăzi.

Practic, până astăzi, investițiile inițiale făcute de administratorii fondurilor de pensii încă nu au fost recuperate integral. Cu apariția obligației de creșterea a capitalului social în funcție de mărimea activelor, practic, recuperarea activelor necesare se va face în funcție de administratorul privat în perioade de timp între 35 și 50 de ani.

Nimeni nu investește într-o afacere în care recuperarea investiției se realizează în 50 de ani. Ca atare, din punctul nostru de vedere, este foarte clar că obiectivul real al modificărilor din OUG 114 este alungarea firmelor specializate în administrarea fondurilor private. Banii contribuabililor, care reprezintă aproape 11 miliarde de euro, vor ajunge pe mâna unor infractori, a unor hoți profesioniști cum sunt Liviu Dragnea, Darius Vâlcov și alții, care vor ajunge, practic, în situația de a administra acești bani pe care vor să-i prăduiască în tot felul de proiecte fără nici un fel de fundamentare economică.

Prevederile din OUG 114 privitoare la Pilonul 2 de pensii vor lăsa toți cetățenii români activi astăzi, care contribuie la Pilonul 2 de pensii, vor fi lăsați fără dreptul la o pensie suplimentară decentă care să fie rezultatul contribuțiilor pe care l-au făcut în toată perioada activă a vieții și îi vor condamna la sărăcie atunci când vor ajunge la vârsta de pensionare.

În ceea ce privește prevederile din OUG referitoare la sistemul financiar-bancar, respectiv supra taxa pe activele bancare, Experții Comisiei Europene apreciază că aceste noi taxe vor avea un impact negativ major, vor afecta stabilitatea sistemului bancar și vor duce la o reducere a activității de creditare în întreaga economie. Mai precis, băncile vor fi puse în imposibilitatea de a susține procesul de finanțare a companiilor, procesul de finanțare a cetățenilor români, în special în achiziționarea bunurilor de folosință îndelungată. Toate acestea vor duce la o stagnare economică, la o reducere a perspectivelor de creștere economică care deja este prezentă în economia românească și toate analizele privitoare la evoluțiile viitoare ale economiei românești prevestesc acest lucru, o reducere a creșterii economice, dacă nu chiar o încetare a creșterii economice la care vor contribui.

De asemenea, în domeniul energiei, experții Comisiei Europene consideră că suprataxarea companiilor din sectorul energetic și din comunicații va duce la reducerea investițiilor din aceste sectoare și la amânarea investițiilor în producția de gaze de la Marea Neagră.

PNL revine cu un mesaj categoric către Guvern: Abrogați OUG 114!

Treziți-vă în ceasul al doisprezecelea și renunțați la aceste taxe aberante, la aceste taxe absurde care nu fac altceva decât să distrugă cele mai importante sectoare ale economiei românești și care riscă să ducă la dispariția creșterii economice în economia românească și la reducerea oricărei perspective de creștere a veniturilor pentru cetățenii români. În cazul în care Guvernul nu va accepta abrogarea acestei Ordonanțe, imediat după adoptarea bugetului, Partidul Național Liberal va solicita procedură de urgență pentru respingerea în Parlament a prevederii OUG 114. De asemenea, așa cum am anunțat, deși după acest raport îmi dau seama că materialul nostru informativ adresat Comisiei Europene, pe care îl pregătim pentru săptămâna viitoare, aproape își pierde rosul pentru că din analiza făcută de experții Comisiei Europene se vede foarte clar că există deja o evaluare făcută privind impactul extrem de negativ al acestor măsuri pentru economia românească.

Închei prin a manifesta o nedumerire. Eu nu pot să înțeleg ce s-a întâmplat cu Tăriceanu care era premier al Partidului Național Liberal, atunci când a fost adoptată legea care a reformat sistemul de pensii prin care s-a introdus, practic, Pilonul 2 și Pilonul 3 de pensie, ca formă de asigurare a unei pensii suplimentare, pensiei obținute din sistemul public absolut necesară pentru a putea permite populației active de astăzi să beneficieze de o pensie decentă atunci când vor ajunge la vârsta de pensie.

Eu nu pot să cred că a putut să își piardă mințile într-un asemenea hal, încât să ajungă să lupte împotriva unui proiect pe care practic l-a inițiat în perioada în care a guvernat. De asemenea, nu pot să cred că UDMR care era membru al Guvernului, atunci când a fost inițiată reforma pensiilor în guvernarea 2005-2008, ar putea să sprijine asemenea aberații care ar putea să ducă la distrugerea Pilonului 2 de pensii și care să lase milioane de români fără perspectiva unei pensii decente și care să fie puși în fața unui pericol, ca banii lor să ajungă pe mâna unor tâlhari care să-i risipească în proiecte care nu vor duce la nimic bun.”

Florin Cîţu: „Este adevărat, 7 ar fi fost mai bine decât 8 dar asta este, orice zi contează. Astăzi se pare că o să avem o variantă de buget aprobată în Guvern. Bineînțeles că nu știe nimeni această variantă, este secretă. Cea pe care a pus-o în dezbatere Ministerul Finanțelor Publice nu mai este de actualitate.

Legal și frumos ar fi fost ca ministrul Finanțelor Publice să pună mai întâi această variantă în dezbatere publică și apoi să o aprobe în Guvern dar, nu ne așteptăm la așa ceva de la acest Guvern.

Întârzierea aceasta are mai multe cauze și aș vrea să vă anunț astăzi, aici, că am depus la Biroul Permanent al Senatului o cerere de constituire a unei Comisii de anchetă pentru execuția bugetară din 2018. Măsluirea datelor execuției bugetare din 2018 reprezintă, din punctul nostru de vedere, cauza principală a amânării bugetului pe 2019.

Această Comisie de anchetă se va uita la execuția bugetară pentru 2018, în special la capitolul venituri nefiscale și venituri din fonduri europene pentru acele proiecte ex-post pentru că știm foarte bine că acolo s-ar putea să fie câteva nereguli, în jur de 12 miliarde de lei, sursele care stau în spatele acestor 12 miliarde de lei trebuie să fie investigate.

În același timp, Comisia de anchetă se va uita și la cele două rectificări bugetare din 2018.

Pentru 2019, câteva repere importante, în primul rând este clar că bugetul nu ține cont de contextul economic și este foarte ciudat cu Comisia Națională de Prognoză nu face estimări bazându-se pe ce s-a întâmplat în 2018. Pentru că, de exemplu, în 2018 Comisia Națională de Prognoză ne spunea că o să avem o creștere economică de 6,2% cu o inflație, o creștere a prețurilor în economie de 2,1%.

Cele mai recente estimări arată o creștere economică în jur de 4% dar cu o creștere a prețurilor cu 6,1%. Deci aceasta arată o deteriorare a economiei în perioada 2018. La sfârșitul lui 2018 având în vedere execuția proastă bugetară și promisiunile pentru 2019, Guvernul a introdus această OUG 114.

Este ridicol, și cred că orice persoană care a lucrat un minut în viața reală, știe că este aproape imposibil să ai o accelerare a economiei într-un moment în care tu introduci taxe. Deci, când introduci taxe în economie este ridicol să crezi că economia va accelera, nu, economia va stagna în cel mai bun caz sau va da înapoi. Deci, aceste estimări de accelerare în 2018 sunt ridicole, din punctul nostru de vedere.

Mai mult, execuția bugetară în ceea ce privește TVA, de trei ani de zile, acest Guvern ne spune că în fiecare an TVA va fi mai mare, cu 7-8 miliarde de lei față de anul trecut. Nu se întâmplă așa ceva, TVA ca procent din PIB rămâne în general la fel.

Pentru 2019 din nou se supraestimează aceste venituri. Din nou vedem în buget veniturile din vânzările de licențe pentru 5G. au fost băgate în bugetul anului trecut și sunt băgate și în bugetul anului acesta, deși Grindeanu a spus că nu se va întâmpla vânzarea acestor licențe nici în 2019, mai ales o suprataxare a sistemului de telecomunicații. Acolo cifrele se bat cap în cap, pe de o parte spui că aceste companii vor vinde licențe pe de altă parte le suprataxezi. Nu funcționează așa.

Este un buget mincinos și aș merge mai departe, aș spune că este un buget care manipulează și asta a făcut PSD de trei ani de zile cu bugetul, a manipulat. O să vă dau un exemplu foarte clar, de fiecare dată vin și spun la început de an 2017, 2018 și 2019 că este anul investițiilor. În buget sunt alocate sume importante din punct de vedere istoric ca procent din PIB. De exemplu, în 2017 ne spuneau că 5% din PIB este pentru investiții, execuția a fost de 3,2% dar strategia fiscală și bugetul multianual arăta că în 2019 investițiile vor ajunge la 6,7 din PIB. Bineînțeles că 2018 a fost la fel, 2019 în aceeași situație. Promisiuni foarte mari la început de an, bani alocați în buget pentru investiții, execuția la jumătate.

Ce se întâmplă în timpul anului? Acești bani sunt luați de la investiții și duși către cheltuielile cu pensiile și salariile. Avem în 2019 un buget care are alocați pentru salarii 10% din PIB, pentru pensii în jur de 7% din PIB iar pentru investiții 4,7, bineînțeles că vor fi 3% din PIB. Deci, o economie care ia resursele productive și le aruncă către partea neproductivă și vorbim aici de salarii în sectorul bugetar, ceea ce înseamnă taxe mai mari pentru sectorul privat.

Este o schemă copiată după CARITAS care nu poate să sfârșească decât într-un faliment al României. Deja piețele s-au prins, au văzut acest lucru și nu mai finanțează statul român cu așa o mare bucurie cum o făceau, decât dacă statul român plătește dobânzi mai mari decât plătea anul trecut.

Anul trecut am văzut că s-au plătit din dobânzi aproape 13 miliarde de lei, veți vedea, cam cu 20% mai mult decât în 2017 , lucrurile acestea continuă.

Este un buget care manipulează și vreau să mai atrag atenția asupra unui aspect, veniturile fiscale și de ce trebuie să anchetăm execuția fiscală în 2018, pentru că în 2018 veniturile fiscale au ajuns la un minim istoric, 15% din PIB. Și totuși, la sfârșitul anului, miraculos ne-am trezit cu 10 miliarde în plus. Această evoluție a veniturilor fiscale ne arată un lucru foarte clar, că economia are probleme foarte mari în interior, în același timp vedem apariția acestor venituri extraordinare care pot să fie de oriunde și dea ceea avem nevoie să înțelegem.

Pentru viitor s-a creat o structură economică care se poate dărâma imediat. Într-un context internațional în care economiile încetinesc, economia României dacă încetinește, singura sursă de venit o să fie veniturile fiscale și atunci, cu venituri fiscale în scădere, deficitul bugetar poate să explodeze. De aici și avertismentele care vin de la Comisia Europeană, de aici avertismentul care vine de la Consiliul Fiscal, pentru că veniturile sunt supraestimate, de aici avertismentul nostru de a avea datele transparente, în primul rând pentru 2018, să știm exact care a fost execuția bugetară, să știm pe ce ne bazăm și de a avea o discuție transparentă pe bugetul anului 2019.

Până acum nu a avut loc așa ceva, toate discuțiile au avut loc în coaliția de guvernare PSD-ALDE-UDMR, cu ușile închise, fără dezbatere publică. Acum ne vor trimite la parlament un buget și vom vedea care sunt cifrele și va fi totul pe repede înainte. Prin urmare, cerem transparență și realism pentru că nimeni nu are de câștigat din umflarea cifrelor, până la urmă toți vom plăti nota de plată atunci când economia va încetini și vom vedea că toate aceste cifre sunt nerealiste.”

Dan Vîlceanu: „Bună ziua! Domnul Președinte v-a explicat documentul, la Ordonanța 114, care stă la baza construirii acestui buget, domnul Cîțu v-a explicat modul în care sau contextul general al acestui buget, faptul că avem parte doar de promisiuni.

Îmi revine datoria să vă explic care sunt măsurile pe care Partidul Național Liberal consideră de cuviință să le ia în Parlament, atunci când se va dezbate acest buget și care sunt principalele subiecte ale amendamentelor pe care Partidul Național Liberal le va formula atunci când va fii discutată legea bugetului. Practic, ne interesează în primul rând respectarea legii și dezvoltarea României, astfel în ceea ce privește educația, susținem acordarea de sume pentru burse și dotarea școlilor profesionale și burse pentru elevii care merg la școlile profesionale și sumele necesare pentru dotarea acestor școli având în vedere că din punctul acesta de vedere sunt grave carențe. De asemenea, ne interesează generalizarea programului After School, masa diversificată în școli a fost un proiect pilot la care Guvernul a renunțat, pe noi ne interesează generalizarea și reintroducerea acestui program de masă diversificată, generalizată în toate școlile.

În ceea ce privește sănătatea, ne interesează foarte tare ca sumele alocate pentru medicina de familie să crească. Nu poți să consideri că ai o populație sănătoasă dacă nu faci nimic pentru prevenție, practic în acest moment România se axează în principal pe alocarea de sume privind tratarea bolilor, dar nu există niciun fel de interes din partea guvernanților pentru prevenția în ceea ce privește sănătatea populației.

Un alt amendament pe care considerăm că ar trebui să îl adopte Parlamentul se referă la construirea spitalelor regionale. Știți foarte bine că este un întreg foileton în legătură cu sumele pentru cofinanțare, sumele pe care România trebuia să le atragă de la Uniunea Europeană pentru finanțarea celor 3 spitale regionale Craiova, Cluj și Iași. În ceea ce privește domeniul administrației este foarte important ca aceste cheltuieli cu asistența socială să fie decontate 90% de Guvern, de bugetul central, așa cum se întâmplă acum. Măcar să rămână această variantă dacă, oricum, cei de la PSD au renunțat la promisiunea pe care o făceau în campania electorală de deconta 100% aceste cheltuieli de către bugetul central. Acum, ei doresc să trimită aceste cheltuieli către autoritățile locale și practic să asigure falimentul autorităților locale.

De asemenea, ne interesează ca impozitul pe venit să fie distribui 100% către administrațiile locale, 60% către primării, 20% către consiliile județene și 20% către sumele de echilibrare a bugetelor locale și insist asupra unui aspect, acest lucru să fie prevăzut și în legătură cu salariile și în legătură cu pensiile, veniturile din pensii peste 2000 de lei.

Ne interesează de asemenea, și credem că este important pentru ca România să se dezvolte, să se înființeze un fond pentru cofinanțarea proiectelor europene, pentru că așa cum știți autoritățile locale de foarte multe ori au o mare greutate în a-și asigura sume de cofinanțare pentru proiectele europene. Finanțarea proiectelor de infrastructură. Autostrada Unirii Iași-Ungheni-Târgu Mureș, autostrada Sibiu-Pitești, Comarnic-Brașov, Centura Bucureștiului și nu în ultimul rând drumul expres Pitești-Craiova.

În ceea ce privește partea de pensii este foarte important ca legea în vigoare să fie respectată și pensionarilor să nu li se taie dreptul pe care îl au prevăzut în lege. Pensiile trebuiau indexate începând cu 1 ianuarie cu 9%. Acest lucru nu s-a făcut și practic cei mai nevoiași dintre români, plătesc acum inflația indusă de acest Guvern PSD-ALDE.

Nu în ultimul rând, pentru consolidarea Pilonului 2 de pensii, astfel încât cei care astăzi lucrează să aibă parte de o pensie decentă este foarte important ca alocarea de sume pentru Pilonul 2, să se facă într-un procent de 5% începând chiar cu bugetul acestui an. Deci, practic, în primul an, anul acesta să se distribuie la Pilonul 2 de pensii 5%, urmând ca în anii următori să putem trece la ceea ce prevedem în acest moment, adică 6% din contribuție. Acestea sunt principalele amendamente pe care Partidul Național Liberal le va formula la proiectul de buget.”

(Voiam să vă întreb, ați fost la DNA, ne puteți spune în ce context?)

Ludovic Orban: Un fost coleg de partid a formulat o plângere penală ridicolă, atunci când a fost exclus din partid și a generat o ancheta a DNA, în aceasta anchetă a DNA, evident, au fost chemați toți participanții la decizie și am fost invitat ca să îmi fie înmânată rezoluția de clasare pentru că nu există fapte penale, apropo de asta nici nu știam despre ce este vorba.

(Vă referiți la domnul Cataramă?)

Ludovic Orban: Da!

(Lista pentru Europarlamentare, se aproprie data de 15 februarie, zi la care spuneați că ar trebui să fie gata această listă. În acest moment mai sunt discuții sau negocieri?)

Ludovic Orban: Vom stabili data reuniunii Biroului Executiv și cel mai probabil 15-16 februarie, vom permite fiecărui candidat să își prezinte candidatura, argumentele după care vom face un vot competitiv în Biroul Executiv, după ce vom vota în Biroul Executiv, vom convoca Biroul Politic Național unde propunerea de listă votată în Biroul Executiv va fii supusă validării.

(Aveți omul care deschide lista?)

Ludovic Orban: Avem foarte mulți oameni care pot să deschidă lista. Avem o echipă de europarlamentari, care cu siguranță, va fii cea mai puternică echipă pentru România. Pentru că astăzi, Partidul Național Liberal este singura forță politică respectată, apreciată, care este parte a unei familii politice care conduce Europa de multe mandate și are posibilitatea de a influența deciziile care se iau la nivelul Uniunii Europene, astfel încât aceste decizii să genereze avantaje, câștiguri, beneficii pentru cetățenii români.

( Cu domnul Crin Antonescu ați mai discutat, rămâne pe listă?)

Ludovic Orban: O să vă dau rezultatul votului Biroului Politic Național, care va decide lista.

29:37(Vreau să vă întreb, ați invocat datele din acest draft al Comisiei Europene

Cu siguranță, de aceea am preferat să mă refer la Ordonanța 114, pentru că Ordonanța 114 generează niște efecte extrem de grave de disturbare a economiei românești. În primul rând, afectează sistemul financiar – bancar, care practic este cel care pompează sânge, bani în economia românească și este cel care asigură suportul dezvoltării afacerilor, suportul creșterii puterii de cumpărare, iar disfuncționalitățile majore ale sistemului financiar – bancar care vor fii provocate de către reglementările din Ordonanța 114 vor avea consecințe negative pentru fiecare român, pentru că fiecare român se va împrumuta mai greu, în niște condiții de creditare mult mai dificile, probabil cu dobânzi mai mari, ca să poată să facă față la menținerea profitabilității în condițiile suprataxei absurde. De asemenea, fiecare companie din România, în special companiile românești pentru că sunt companii străine care pot să ia credite de la bănci din alte țări, să spun banca de unde provin, în timp ce companiile românești sunt dependente de finanțările pe care le primesc de la băncile din România, deci vor fii extrem de afectate companiile românești, în toate planurile lor de afacere și în toate planurile lor de dezvoltare, deci toată lumea va suferi de pe urma dezechilibrelor majore care vor fii provocate în sistemul financiar – bancar. În domeniul energetic încă nu se simte și nu se vede, dar vă spun și am mai spus, crește prețul la energie, crește prețul la gaz, pentru companii în primă fază, după aceea pentru consumatorii casnici. Noile taxe vor duce la falimentul mai multor companii din domeniu sau o restrângere a profitabilității companiilor din domeniu, iar multe companii ca să poată să supraviețuiască o să mărească tarifele și prețurile. În ceea ce privește companiile care încheie contracte de furnizare a energiei electrice pe termen mediu și lung, deci nu cele care vând pe piață pentru ziua următoare, o să mă refer și la asta, deja au primit notificări în care furnizorii de curent electric care au contracte de furnizare le-au spus că prețul va crește cu între 30 și 50%. Gândiți-vă ce înseamnă o creștere a prețului energiei electrice care va duce la o creștere a costurilor cu energia, care vor duce la o creștere a prețurilor și tarifelor pentru toate companiile, în special pentru companiile care utilizează energie multă și au în structura costului un procent important de costuri cu energia electrică.

La fel este cu gaz. Nu știu cum o să reglementeze, de exemplu, problema rețelelor centralizate din marile orașe, pentru că toate CET-urile care consumă gaz o să cumpere gaz la prețurile de pe piață. Deci, practic, energia electrică produsă pe gaz și energia termică produsă pe gaz va crește cu acel tarif. Ca urmare a prevederilor ordonanței care instituie 2% pe cifra de afaceri pentru întreg lanțul, de la lanțul de producție, transport, distribuție, furnizare.

În ceea ce privește companiile din comunicații, una din criticile care există, de exemplu, în acest raport, este faptul că nu există un plan de digitalizare. Nici pentru digitalizarea economiei, nici pentru digitalizarea administrației și știm foarte bine că de doi ani de zile de când a venit PSD la putere nu a pus în practică niciun plan de informatizare, de digitalizare în administrație sau în interfața dintre administrație și companii sau cetățeni.

Au obligat, de exemplu, firmele să-și cumpere noile sisteme fiscale, în schimb ei nu și-au cumpărat serverele pe care trebuiau să înmagazineze toata informația care este primită de la casele de marcat fiscale, iar în mod evident pentru Pilonul 2 de pensii, menținerea în viață a acestor reglementări, înseamnă dispariția Pilonului 2 de pensii, înseamnă naționalizarea sistemului Pilonului 2 de pensii, pentru că repet, firmele care administrează, care sunt firmele profesioniste, care sunt firme specializate în investiții, în utilizarea banilor, care au avut randament, randament mediu pe primii 10 ani de zile a fost de 8,06. Suntem pe locul 2 ca randamente între țările europene privitor la randamentele fondurilor de pensii.

Companii care au asigurat o creștere, de exemplu, a depunerilor inițiale în perioada asta cu 1,4 miliarde de euro, adică au înmulțit banii deponenților prin investițiile inteligente care le-au fost făcute.

Gândiți-vă că la ora actuala Pilonul 2 de pensii, banii oamenilor care sunt în Pilonul 2 de pensii finanțează inclusiv bugetul de stat. 20% din totalul titlurilor de stat care există pe piață au fost cumpărate de administratorii Pilonului 2 de pensii, nici măcar statul nu o să mai aibă, plus, investind în bursă, Pilonul 2 de pensii reprezintă una dintre resursele de bază pentru dezvoltarea bursei de valori din România la statutul de piață energentă, obiectiv care este asumat și care din păcate, nu a fos susținut în niciun fel prin măsurile care au fost luate de actualul guvern.

Repet, abrogarea OUG 114 este o necesitate absolută. A menține în vigoare OUG 114 înseamnă o crimă împotriva economiei românești și înseamnă un atentat la bunăstarea fiecărui cetățean român.

(În acest draft există și referiri, de exemplu, la problema aderării României la spațiul Schengen? După cum bine știți, ieri, a avut loc, o primă zi a Consiliului JAI, iar în cadrul acestor discuții doamna ministru, Carmen Dan, a susținut că s-ar fi discutat și despre acest aspect)

Ludovic Orban: A mințit cu nerușinare și știm lucrul asta. Deci pe agenda Consiliului UE pe Justiție și Afaceri Interne, la partea de Afaceri Interne nu a existat acest subiect pe ordinea de zi, nu s-a discutat nici măcar informal.

Deci este o minciună gogonată și asta am și reproșat Guvernului României că nu și-a asumat răspunderea de a se bate pentru români și de a încerca să atingă acest obiectiv al României de aderare la spațiul Schengen. Toți românii trebuie să știe astăzi că nu suntem în spațiul Schengen numai și numai din cauza Guvernului PSD-ALDE, din cauza atitudinii ostile pe care o au față de tot ce înseamnă valoare, principiu de la reglementare, de la nivelul UE și prin conflictul pe care l-au deschid cu instituțiile europene, un conflict care se datorează atitudinilor complet anti-europene.

Principalul vinovat pentru că România nu este în Schengen, repet, este actualul Guvern, care nici măcar nu și-a fixat ca obiectiv, nici măcar nu a încercat să introducă pe ordinea de zi acest subiect.

(În acest draft există vreo referire la situația României..)

Ludovic Orban: Am analizat, am avut un timp foarte scurt să îl analizez. M-am concentrat pe valorile făcute în special în domeniul economic, dar sunt multe elemente critice în acest raport. El va trebui să fie făcut public de guvernanți și probabil după ce va primii observațiile Comisiei Europene va ține cont de observațiile pertinente care sunt făcute de Guvern și va face public raportul asta.

(Legat de posibile amendamente la proiectul de buget. În acest proiect de buget se prevede o subvenție substanțială, aproape dublă față de anul trecut alocată pentru partidele politice, aproximativ 0,04% din PIB. Înseamnă foarte mulți bani pentru partidele politice.)

Ludovic Orban: Nu avem nevoie de o astfel de finanțare. Cu siguranță vom analiza un amendament de reducere a alocărilor pentru partide.

(De ce este nevoie în momentul de față de astfel de sume?)

Ludovic Orban: Întrebați partidele de guvernământ. Nu noi am luat decizia, nu noi am solicitat, să nu cumva să identificați vreo răspundere pentru creșterea alocărilor pentru partide la noi. Veți vedea la proiectul de buget că noi vom susține reducerea acestor sume alocate către partide.

( Revenind la alegeri, au apărut informații cum domnul Rareș Bogdan ar putea fi candidat din partea PNL la europarlamentare și chiar să deschidă această listă. Puteți să lămuriți aceste zvonuri? )

Ludovic Orban: Nu, nu pot să lămuresc aceste zvonuri, componența listei va fi făcută publică după ce va fi adoptată decizia în Biroul Politic Național.

( L-ați măsurat pe Rareș Bogdan în sondaje?)

Ludovic Orban: Știți foarte bine că am realizat un sondaj pe aproape 26 de mii de subiecți. Nu, nu l-am măsurat.

(Ați avut o discuție cu Rareș Bogdan pentru o posibilă candidatură la europarlamentare?)

Ludovic Orban: Am avut foarte multe discuții cu Rareș Bogdan și m-aș bucura să am discuții în continuare, mai ales la emisiunea domnului Rareș Bogdan, că nu am mai fost de mult, dar nu din cauza lui Rareș Bogdan.

( Legat de lista pentru europarlamentare, cu domnul Klaus Iohannis ați mai purtat discuții?

Ludovic Orban: Am anunțat public faptul că președintele a spus foarte clar că nu interferează în decizia partidului privitoare la componența listei pentru alegerile pentru Parlamentul European. Este decizia PNL.

( Și vă întâlniți cu dânsul să-i prezentați deciziile?)

Ludovic Orban: M-ați mai întrebat pe tema aceasta, în condițiile în care decizia alcătuirii listei este decizia PNL, normal că președintele nu se va implica în alcătuirea listei.

( Pentru că ați spus că vreți să reduceți această subvenție, care va fi propunerea pentru folosirea banilor în momentul de față? Dacă veți propune o reducere, cât va fi această reducere și unde să se ducă restul de bani? )

Ludovic Orban: Comisia noastră de buget-finanțe încă este în curs de elaborare a amendamentelor cerând, evident, propuneri de amendamente de la toate celelalte comisii de specialitate. Deja am adoptat un set de amendamente, vor mai veni propuneri de amendamente care vor fi susținute de PNL. Nu pot să vă spun cum va fi amendamentul, decât că vom cere reducerea alocărilor de la buget pentru partidele politice.

( Dacă nu vă vor fi acceptate aceste amendamente, luați în calcul protestul, adică să nu mai participați la dezbaterile pe buget?)

Ludovic Orban: Nu sunt adeptul părăsirii câmpului de luptă. Ne vom bate, ne vom susține amendamentele, cu siguranță vom vota împotriva bugetului, în cazul în care nu ne vor fi aprobate amendamentele cele mai importante, dar să părăsim câmpul de luptă, nu prea ne stă în fire.