Gabriel Dumitrașcu: Astra Vagoane Călători, singura companie românească producătoare de tramvaie din România , nu va putea participa la licitația lansată de Primăria Capitalei pentru achiziționarea unor tramvaie noi. Motivul respingerii: Firea impune criterii de eligibilitate aberante. De fapt compania Astra Vagoane Călători produce tramvaie de foarte bună calitate care, cu siguranță s-ar încadra cerințelor și normelor în vigoare, dar Primăria impune anumite criterii de eligibilitate aberante.

Din păcate, Astra Vagoane Călători este o firmă prea “mică” și nu a obținut o cifră de afaceri în ultimii trei ani de cel puțin 280 de milioane de lei. Și știm cu toții cât de “mult” își încurajează statul român propriile companii. Strict din punct de vedere financiar, criteriul unei cifre de afaceri cât mai mari este important, dar nu reflectă întotdeauna calitatea produselor furnizate.

Firma turcească Otokar care a vândut Bucureștiului noile autobuze s-a încadrat doar pe hârtie normelor impuse de Primăria Capitalei. În realitate, tot mai multe dintre noile autobuze se dovedesc a fi niște rebuturi , unde ”aburealea” la propriu a cetățeanului bucureștean continuă.  Așa se întâmplă în realitate când astfel de tranzacții se fac din birou și fără participarea unor experți în domeniu și când dorința de îmbogățire a unora de la Primăria Capitalei se realizează pe seama cetățeanului bucureștean plătitor de taxe și impozite.

Acum, Primăria Municipiului București dorește achiziționarea a 100 de tramvaie și e dispusă să încheie un contract de peste 840 de milioane de lei (fără TVA), de ce nu dorește tramvaie românești în locul celor străine, chiar numai câștigul contează ?