După ce au au atribuit construcția tronsonului de autostradă Ploiești-Brașov unui consorțiu format de o firmă din China și una din Turcia, guvernanții au decis; vor impune o taxă de 6,3 Euro fără TVA pe 100 de km de autostradă.
Această taxare se va face inclusiv pe tronsonul București-Ploiești, deja construit.

Opoziția spune că această taxare este ilegală! Tronsonul, a fost construit cu fonduri europene și de la bugetul statului.

Autostrada Ploiești-Brașov va costa 1,36 miliarde de Euro.

Opoziția spune însă că această taxare ar fi ilegală pentru că tronsonul a fost construit cu fonduri europene și de la bugetul statului. Deputații din opoziție se tem și că România va pierde bani în cazul acestui parteneriat cu un consorțiu chinezo-turc. Și în final va fi un eșec comparativ cu al autostrăzii Transilvania.

Soarta autostrăzii care ar trebui să traverseze munţii a fost discutată de deputaţii comisiei Transporturi, care l-au chemat la raport pe responsabilul de proiect, preşedintele Comisiei pentru Prognoză.

Şi asta pentru că acest contract ar putea conţine clauze greu de acceptat, spun deputaţii. De pildă, faptul că va exista o taxă pe toată autostrada Bucuresti-Brașov de 6 euro pe suta de kilometri şi nu doar pe cea construită de consorţiu peste munţi.

Şoferii ar putea plăti din momentul în care ies din Bucureşti şi ar merge pe autostrada urbană până în Voluntari, la 3 kilometri distanţă, ori până la şoseaua de centură a Capitalei. Ilegal, spune opoziţia, pentru că tronsonul a fost făcut cu bani de la stat şi fonduri europene.

Ion Ghizdeanu, preşedintele Comisiei pentru prognoză: “Va exista o taxă din Bucureşti. Vom scoate rovinieta de pe acea bucată.”