Comuniat de presă, primit de la vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, domnul deputat Marilen Gabriel Pirtea (Grupul parlamentar al PNL) 
Cu un plan de guvernare fantezist şi lipsit de realism în domeniul educaţiei, PSD-ALDE ne intoxică cu o propagandă ieftină, pe teme marginale

“Câte dintre ideile comunicate public de responsabilii PSD-ALDE, în ultimele săptămâni, răspund unor nevoi profunde de îmbunătăţire şi de normalitate ale învăţământului românesc?

Probabil că aproape niciuna. Dacă încercăm să sintetizăm o listă cu preocupările incluse pe agenda publică de guvernanţi, în legătură cu educaţia şi sistemul de învăţământ în România, vom avea un tablou al superficialităţii şi gafelor celor care conduc astăzi MEN, ori chiar al unor posibile gesturi de ignoranţă şi iresponsabilitate”, arată deputatul liberal Marilen Pirtea, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor.“Cum pot fi interpretate anunţurile venite din partea ministerului cu privire la intenţia de a schimba întregul sistem de predare a lecţiilor la clasele V-XII, prin înlocuirea manualelor clasice cu tablete? Poate doar ca o dorinţă de a suplimenta forţat orele în care elevii stau cu ochii în ecrane, dar fără să vorbim deloc despre investiţia strategică în profesori, căci profesorii sunt inima ce pompează sângele vieţii şcoalare, ghidând educaţia elevilor. Sau chiar ca o diversiune utilă în distragerea atenţiei de la problemele esenţiale, cum ar fi atragerea tinerilor absolvenţi spre meseria de dascăl.Cum pot fi interpretate alte şi alte propuneri, lansate în spaţiul public ca forme fără fond, fără consultări, fără dezbateri, fără fundamentări, în aproape toate situaţiile şi fără urmări? Odată lansate, aceste propuneri, pe subiecte marginale sferei educaţiei, sunt abandonate. În afară de titluri de prima pagină în ziare, ideile lansate de responsabilii PSD-ALDE nu produc efecte şi nu formează împreună un pachet de măsuri efective, care să producă schimbări concrete în bine”, subliniază liberalul Marilen Pirtea.“Dacă aliniem câteva dintre aceste propuneri fără legătură una cu alta, este mai mult decât evidentă precaritatea izvorului de idei şi a capacităţii de analiză dovedite de cei care le lansează:Simulare pentru BAC în fiecare an, de la clasa a IX-a până la a XII-a;Mutarea claselor profesionale la sat;Recomandarea transmisă şcolilor pentru a trece la comandarea manualelor pentru anul viitor, cu toate că s-a anunţat că se vor cumpărara prin licitaţie noile manuale;Scoaterea profesorilor de Educaţie fizică de la clasele 0-3 şi înlocuirea orelor de Educaţie fizică cu Joc şi mişcare;Containere de 10.000 de euro pentru şcolile cu toaleta în curte.“Exemplele pot continua, devine chiar regretabil faptul că se pot aduna atâtea fumigene lansate public, un adevărat slalom al ideilor disparate, superficiale, care au vizat doar subiecte marginale pentru domeniul educaţiei”, afirmă vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, Marilen Pirtea.“Într-o astfel de avalanşă de idei şchioape, propulsate public de oamenii PSD-ALDE, un întreg mecanism de comunicare publică al MEN este subordonat scopului de a controla atenţia opiniei publice şi de a căpuşa agenda dezbaterilor cu teme sterile. Normalitatea se află exact pe sensul opus acestor tendinţe, însă modul în care reacţionează responsabilii PSD-ALDE nu se apropie în niciun fel de adevăratele procupări şi dileme la care mii de profesori şi zeci de mii de elevi şi părinţi aşteaptă răspunsuri:Refacerea deficitului de copii incluşi în educaţia ante-preşcolară (creşe);Îmbunătăţirea rezultatelor la testele PISA;Creşterea ratei de promovare la Evaluarea Naţională şi Bacalaureat;Reducerea declinului educaţional abrupt înregistrat din cauza abandonului şcolar;Depolitizarea mecanismului de numiri pe funcţii manageriale în şcoli;Debirocratizarea şi demantelarea reţelelor de influenţă politică fixate la nivelul Inspectoratelor Școlare Judeţene.“Nu e greu de înţeles că distanţa este enormă acum între precaritatea propunerilor lansate de responsabilii MEN din educaţie şi ceea ce îşi doresc în realitate tot mai mulţi elevi şi familiile lor. Nu sunt aşteptate soluţii miraculoase, cât mai ales propuneri clare, bine gândite şi armonizate, de care educaţia are astăzi atâta nevoie”, conchide vicepreşedintele Camerei Deputaţilor, liberalul Marilen Pirtea.